DARALHAYAT NET SERVICES PDF

Banking Services Solutions. Find out more >> · Corporate Services Solutions About · Newsroom · Nets Stories · Careers · Announcements · Top-up Locations. Al-Hayat is a London-based, pan-Arab newspaper owned by Saudi Prince Khalid bin Sultan, . Currently, Al-Hayat is organized under the larger umbrella of Dar al -Hayat (Arabic: دار الحياة “Publishing House of Life”). Al Hayat started a digital service in October , with a web site accessible worldwide. In May , the. OpenNet Initiative Blog, ”Restriction on Internet Use in the Middle East on the Rise: Internet Dar al-Hayat, ”Baramij Malomatiya tadbut elaqat al-Jumhur bemaqahi

Author: Kajigar Mikarn
Country: Turks & Caicos Islands
Language: English (Spanish)
Genre: Career
Published (Last): 1 December 2012
Pages: 188
PDF File Size: 3.93 Mb
ePub File Size: 8.61 Mb
ISBN: 392-2-53214-905-6
Downloads: 67182
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Zulkijar

ByAl-Hayat shocked its Arab readership by establishing a bureau in Jerusalem. Other important sections include the features page, the opinion page, an extensive business section 4 pagesa culture and arts page, and a sports section 2 pagesin addition to other rotating sections on youth, as well as a miscellaneous section. Retrieved 1 May Edward Said of Columbia University was daralhaya frequent contributor.

Like other newspapers, it must compete with television news, social media and fast-paced internet information sources. Archived from the original on 27 June Two security guards were wounded by daralhqyat of the bombs as it exploded at the headquarters. It collects news servixes a network of correspondents worldwide and is printed in Arab and Western cities linked by satellite to the London offices.

Although the segvices motive was never conclusively determined, investigators linked the shooting to the newspaper’s criticism of the Arab nationalist movement.

Its three daily editions cover local affairs in Jeddah, Riyadh and Dammam in addition to international news from the Arab world. Retrieved from ” https: Though rather pro-West and pro-Saudi with respect to articles concerning the Arabian peninsula, it is quite open to various opinions concerning other regional questions.

Retrieved 21 October The New York Times. Retrieved 25 April As of that year, the newspaper had a daily circulation of aboutand was staffed by Muslim, Serviecs and Druze editors and reporters who formed “a highly professional team”, according to a report in The New York Times.

  CRUCIFICTION CRUCIFIXION DEEDAT PDF

daralhayyat Un civil War of Words: Archived from the original on 26 December On 23 OctoberSaudi censors banned Al-Hayat because the edition contained an open letter from 67 American intellectuals that defended the War on Terrorand called upon their Saudi counterparts to condemn “militant jihadism” and to further delegitimize the concept by calling such actions un-Islamic. The same month, Al-Hayat stopped printing it’s Lebanese edition of the international version of the paper.

Normally 32 pages, it sometimes expands with supplements and special editions. The servoces page edition generally contains eight pages of political news with marked differences from the front page focus of the Saudi edition.

The New York Times reported on the allegations the following day, citing the reports in Al Hayat as evidence of strained relations between Hamas and the Syrian government, as a result of the Syrian uprising. Archived from the original on 20 May Archived from the original on 11 May From Wikipedia, the free encyclopedia. The Times report described the newspaper as a source of “iconoclastic interviews” and “having the most influential cultural pages anywhere in the Arab worldand opening opinion pages to radical reactionary Muslim fundamentalists and virulent anti-religious liberals, pro-Iraqi [under the Saddam Hussein regime Arab nationalists as well as conservative gulf Arabs.

Its publisher reaffirmed those origins on reviving it inwith London as its base. This article is about a London-based pan-Arab and Saudi newspaper. Views Read Edit View history. Al-Hayat was established by its founder Kamel Mroueh in Beirut in January 28,25 Safar H as an independent international Arabic daily political newspaper. It was a pioneer among Arabic newspapers in form, mixed news and commentary, professional editing and use of modern communication technology. Retrieved 22 April All outputs of Dar Al-Hayat be it in publication form orb electronic is indexed and archived and available them available.

By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. Retrieved 4 May Although Al Hayat is headquartered in London—the principal location for its editorial, administrative, distribution, and subscriptions offices—the paper also maintains offices in ParisWashingtonNew YorkMoscowRiyadhJeddahDammamBeirutCairoBaghdadand Damascus.

  GOOPS AND HOW TO BE THEM PDF

Al-Hayat – Wikipedia

The newspaper “is regarded as by far and away the best and most intensely read Arab newspaper”, according to a article in The New York Times. On 30 AprilAl-Hayat reported that Hamas had taken the decision to leave Syriaciting unnamed Palestinian sources.

InAl-Hayat inaugurated a Saudi edition based in Riyadh. Retrieved 26 April The three offices in Saudi Arabia reflect the paper’s focus on the country as well as the regional division into central Riyadhwest Jeddahand eastern Dammam editions.

In Junethe Beirut bureau of the newspaper servicees closed due to financial difficulties. In Januaryat least 14 letter bombs were mailed to the newspaper’s headquarters in London and its bureaus in New York, Washington and Riyadh.

NETS services resume after hour-long disruption

Al Hayat started a digital service in Octoberwith a web site accessible worldwide. Their columns along with selections from other regular columnists are routinely translated into English and made available on the paper’s website. Many columnists contributed to the op-ed pages of Al-Hayat ever since it has been relaunched in While Saud Al Rayes [17] holds the position of editor in chief, Jameel Theyabi is the assistant editor in chief of the Saudi Edition, [4] which was launched inand has increased circulation in Saudi Arabia from 20, to almostKhalid bin Sultan ; [1] Dar al-Hayat.

The original Al-Hayat started as a Lebanese daily newspaper.

In late Augustthe Saudi government banned distribution of Al-Hayat within the Kingdom for less than a week. The publication survived 13 bombing attempts before the Lebanese Civil War finally forced it to shut down in Who’s Who in the Arab Media”6 February